Bye bye San Francisco

24 juli 2019 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vriendje 2Laatste volle dag San Francisco,...koud!

Chinatown onveilig gemaakt en door gelopen naar de pieren,...beetje pierewaaien zeg maar. Beetje rondkijken en langzaam aan weer richting de Fischerman’s Warf gewandeld. Na de nodige plaspauze’s bij pier 23 aangekomen voor een lunch en piespauze,..ja, weer een, verder sjokken in de zon dat dan weer wel. Raar klimaat hier, zo bokkekoud,...dan weer warm windje.

Dan die andere maarPrachtige plaat van het kleine zusje van de Golden gate bridge,...de helft want voor de andere helft zou ik eerst wat hijskranen moeten slopen die het beeld bederven😋.Golden in de mist gate bridgeEn dan de Plaat waar we eigenlijk voor zijn gekomen, die ene plaat voor boven de bank, op aluminium, zelf geschoten, uitvergroot naar 150 cm bij 90cm, glimmend van trots, ik dan, als het was gelukt. Maar dat is het niet😱, dat ding staat gewoon al 2 dagen in een Wolk!!! Zo jammer dit🤪, we hadden kunnen zeggen, gelukkig hebben we de foto nog,...maar ook dat gaat niet! We nemen afscheid van San Francisco.BubbeltjeMet een bubbelKleurig shirtjeWat kleurrijke hemden, en een dubbel gevoel. We zouden er eerst niets over schrijven, maar we kunnen er helaas niet omheen. Schrijnend te zien hoeveel zwervers er in deze stad rond lopen, verslaafd, psychisch uit balans, ontheemd, best pittig om te moeten waarnemen. Welvaart en armoede zo dicht bijelkaar. Zwerver4Zwerver3Zwerver1Zwerver2 Dit zijn nog niet eens de ergste gevallen.Er is heel veel mis hier. Wij kunnen er niets mee, kunnen niets veranderen😢 helaas, maar het haalt voor mij behoorlijk de glans af van deze stad,...ondanks deze kritische noot, we hebben het geweldig gehad. Morgen de auto ophalen en gaan we op reis,...richting Merced, Yosemite. Tot de volgende🌹