HIGHWAY 1 USA

31 juli 2019 - Ventura, Verenigde Staten

HIGHWAY 1Daar gaan we, de mooie trip langs de kust van West California, USA. 2.45 uur rijden tot de eerste stop,  start om 7.15 ongeveer. Met wonderschone uitzichten, azuurblauw water. Volop zon een mooie wegen. Hier zijn we eigenlijk voor gekomen. Een jaar na toe geleefd met mooie dromerige ideeën en de gezonde spanning van hoe het in het echt kan zijn. Op naar de eerste stop Carmel, voor Clint Eastwood fan Irene. BordHutJoehoe,..Clint where are you! Geen Clint, wel mooi plaatsjeClint ben je nouOntbijtjeDan maar ff ontbijten in de auto,...het is namelijk 07.45 plaatselijke tijd🥴. Best vroeg maar we moeten nog een eind. Volgende stop Big Sur,...in de bossen en bergen van de kust. Dus op weg, was ik nog iets vergeten te melden? Zee,..waarCarmel at The Beach.Als u links kijkt ziet u geen bergen, en rechts ziet u ook de Pasific Ocean NIETJa,...het is namelijk, om maar even in het Amerikaans te zeggen “fucking foggy”,...met andere woorden links zou een berg moeten zijn,...en rechts die  beloofde mooie ruige kust met Pasific bleu water, etc etc etc. Nou mooi niet dus, mooie brug, wel gezien maar foto moment,...nee, want er word noeste arbeid verricht voor al diegene die na ons over HIGHWAY 1 willen gaan rijden. En weer rijtje rijdenWat resulteerde in rijen auto’s voor ons, en je mag niet uitstappen,...En weer een weg opbrekingNu hadden we het allemaal zo mooi bedacht, vroeg weg, om rond 10 uur in San Simeon, Hearst Castle te bezoeken. Nou dat ging mooi niet lukken. Dus de eerste uren door grijs saai en koud weer gereden. En toen gebeurde het

Wow de zonVerdomd het trok open,...heel even. Het maakt de dag goed hoor, vergeet gewoon de mist, focus op dit stukje. En wat je niet gezien hebt kun je ook niet missen,...toch?

Brug,mis, koud, saaiPikken nog ff brug mee,...moderne versie van wat we dus niet hebben gezien,Toch nog beetje zichtOok mooi plekje,...en dan BIG SUR,...prachtige natuur, reusachtige bomen en

Koffie,..Koffie, lekker bakkie en weer door naar het kasteel, of wat daar voor doorgaat. Komen onderweg nog wat zeeolifanten tegen

Water olifantWat een giga Kolossen, en u ziet de zon is er bij gekomen, het word toch nog een mooie dag.Hearst Rond 12 uur aangekomen op onze volgende stop! Hans heeft gelijk een bod gedaan, we zijn nog in onderhandeling, maar we gaan de goede kant op. Paar tientjes verschil zit er nog tussen dus wie weetMooiHuisje van zeer rijk man met 4 gasten verblijven een airstrip en mega lap grond, boven op een berg. De musea in Nederland zouden er een puntje aan kunnen zuigen. Ze verkopen hier namelijk 4 verschillende gids tours, waarbij je per keer een deel ziet van het huis. Wil je alles zien ben je dus 100 dollar pp. kwijt🤢💵💵💵💵💵, wij hebben een tour gemaakt. Dus paleis het Loo ook even opdelen en kassa!!! Het is prachtig hoor, en imposant, en een beetje gek. Lijkt beetje op kasteel de Haar, van de Rottschilds. Onze gids, zeg maar Truus, was leuk! Haar vriendin ook, en ik denk TruusBig truus Very  aardigna iedere tour aan het zuurstof. Het arme mens moest iedere tour al die trappen op in de, jawel, nu bloedhitte. We gingen met bussen naar bovenBusBusje komt zo,..Nice vieuwwat ook weer een belevenis was. We gaan verder naar onze laatste stop,...op naar Venture. Ook nog een slordige 3.05 uur rijdenWildOp dat laatste stuk heeft Kees de boel weer lopen chanteren,...beetje eigen schuld. Heb hem helemaal gek gemaakt op de parkeerplaats van het Hearst Castle, maar goed toch lullig dat hij ons tot 3 keer toe highway 101 weer opjaagd. Niet erg hoor Kees ben dan alleen bijna 4 uur bezig🤪😖, al met al was het rond 19.00 uur plaatselijke tijd dat ik de big car het parkeerterrein op reed van ons hotel. Hier blijven we 3 nachten om even een beetje uit te rusten en van het strand te genieten. Ik wil slapen ben er wel klaar mee, maar och wat was dit een mooie rit. We genieten hoor,...met volle teugen. Nog kleine toegift,..omdat ik dag te laat ben🤣🥴👍Diner Diner lekker joh,...Blij Blije eieren,...BadjeZwembadje,... tot de volgende 🌹